Od 1.1.2012 bol náš portál aktualizovaný v zmysle zákona č. 382/2011 Z.z.
Zmena sa týka hlavne povinnosť zverejňovať zmluvy, objednávky a faktúry. Zákon jasne udáva, ktoré informácie na fakturách a objednávkach je potrebné zverejňovať a na druhej strane už nie je povinnosť zverejňovať faktúry a objednávky v skenovanej podobe, ale je potrebné zverejňovať všetky faktúry a objednávky bez ohľadu na sumu, kde v okne popis bude uvedené za akú službu respektíve tovar sa predmetná faktúra, objednávka zverejňuje.
Pri zverejňovaní zmlúv aj naďalej platí zverejnenie vo formate pdf. Pozor ale, do formátu .pdf nie je dovolené ukladať zoskenovaný dokument. Je to možno rozoznať aj tak, že ak chcete ľubovoľnú časť dokumentu "vysvietiť", sken sa po kliku "vysvieti" celý. Pre čítačku slabozrakého je takto zverejnená zmluva nečitateľná. Na čas pomôže ak bude poznámka - že zverejnená zmluva je v skenovanej podobe. Ale zverejníť ju správne podľa štandardov treba bezodkladne. Nariadenie vlády síce hovorí o zverejňovaní v Centrálnom registri, ale pre obce ktoré zverejňujú po svojom, sú dôležité hlavne tieto zásady: . Zmluva sa uverejňuje s uvedením mena a priezviska osôb, ktoré zmluvu podpísali. Výsledný dokument má byť zverejnený už bez uvedenia podpisu týchto osôb, dátumu podpisu zmluvy a otlačku pečiatky účastníkov zmluvy a zverejňovať zmluvu ako prehľadávateľné pdf.. Táto formulácia je veľmi dôležitá.
Všetky zmeny v zmysle zákona č. 382/2011 a Nariadenia vlády Slovenskej republiky 498/2011 boli zapracované /zohľadnené/ aj na našom portáli.